vrijdag 24 september 2010

Wat nu

Je leest het vaak in vrouwenblaadjes, en denkt 'dit overkomt me toch niet'. Maar geloof me, het kan je dus wel overkomen, zoals het mij overkomen is. Mijn man werd verliefd en had met een andere vrouw sex (http://www.fairflirt.nl/vrouw-sex). En neen, deze situatie is niet de ver-van-je-bed-show. Het gebeurt constant. Het is hoe je ermee omgaat dat telt.
In onze situatie vroeg mijn man tijd, en die heb ik hem gegeven. Hij wist niet of hij voor zijn nieuwe liefde wilde gaan, of voor zijn oude vertrouwde leven zou kiezen.
Het was vreselijk! Ik wilde voortdurend weten hoe de situatie was en hoe ik ervoor stond. Wat waren de kansen dat hij bij mij bleef? Ik cijferde mezelf volledig weg en probeerde een mix te vinden tussen de draad van mijn leven (dat aan het wankelen was) terug op te nemen, en dus afstand te nemen van mijn man, en nog altijd zijn vrouw te zijn.
Na maanden getwijfel heeft hij uiteindelijk voor mij gekozen. Het zou moeten voelen als een overwinning, maar dat is het niet. Het moeilijkste begint nu pas.. Hoe moet ik hem terug vertrouwen? Hoe weet ik dat als we de liefde bedrijven, hij niet aan die andere vrouw denkt? Ik vind dat hij te weinig rekening houdt met hoe ik door dit proces zal geraken, maar ik durf hem hierover niet aan te spreken omdat ik bang ben dat als ik commentaar geef, hij spijt zou hebben van het feit dat hij voor mij gekozen heeft.
Dit is echt helemaal niet eenvoudig, en ik wou dat ik hem weer kan vertrouwen. Het duurt eeuwen om vertrouwen op te bouwen, maar het kan in een seconde allemaal weg zijn. En om het dan terug te vinden, dit vraag tijd vrees is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten