maandag 27 september 2010

Leeftijdsverschil

Een tante (45 jr) van mij is verliefd. Op zich niets mis mee, ware het niet dat de gelukkige 20 jaar ouder is, gescheiden, en 3 volwassen kinderen heeft + kleinkinderen.Ze kennen elkaar al eeuwen via fairflirt.nl, maar hebben nooit toegegeven aan elkaar, omdat zijn kinderen toen nog pubers waren. Uiteindelijk is hij gescheiden van zijn vrouw. Ik heb zijn ex-vrouw al een paar keer gezien, en geloof me, iedere normaal mens was al lang gescheiden. Maar niet mijn nieuwe nonkel, hij bleef voor de kinderen. Heel moedig en dapper, iemand die tenminste opkomt voor zijn verantwoordelijkheden. 6 jaar geleden zijn ze getrouwd. En dit zijn ze nog steeds, gelukkiger dan ooit.
Maar dit ging uiteraard niet zonder slag of stoot. Mijn grootouders (dus haar ouders), vonden dit eigenlijk niet zo grappig, dat ze haar nieuwe vriend kwam voorstellen. En begrijpelijk.. Ze willen het beste voor hun dochter, en zo'n situatie is natuurlijk niet optimaal. He comes with a package you see. Er is niet alleen zijn ex-vrouw en de kinderen, maar ook zijn leeftijd. Als mijn tante 50 is, is hij er 70, zij 60, hij 80. Op zich geen probleem, maar je weet nooit hoe iemand ouder wordt. Iemand kan zijn hele leven kwiek blijven, maar plotseling lijden aan een beroerte. Dan ziet je leven er plots heel anders uit, aangezien het leven van je partner er anders gaat uitzien. Deze dingen hangen nu eenmaal samen weet je.
Wat ik dus wil zeggen is dat het heel erg goed is uitgedraaid, want iedereen kan zien hoe gelukkig die 2 samen zijn. Iedereen is vooral heel erg blij voor hen. En later? Oh, dat zien ze wel. Eerst gelukkig zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten